Regulamin świadczenia usług w Gabinecie Kosmetycznym MNE Salon & Spa
-
Wszelkie usługi świadczone przez salon kosmetyczny MNE Salon & Spa są wykonywane zgodnie z zapisami poniższego regulaminu
-
Skorzystanie z usługi wykonanej w MNE Solon & Spa oznacza akceptację regulaminu bez konieczności jego podpisania
-
Niezastosowanie się klientki czy klienta do wymagań regulaminu skutkuje wyłączeniem odpowiedzialności salonu kosmetycznego MNE Salon & Spa za przeprowadzony zabieg
-
Osoby niepełnoletnie w wieku 6 – 18 lat mogą korzystać z oferty salonu kosmetycznego MNE Solon & Spa wyłącznie za wiedzą i zgodą rodziców lub prawnych opiekunów, którzy biorą za nie pełną odpowiedzialność, podpisując stosowne oświadczenie
-
Salon kosmetyczny nie ponosi odpowiedzialności za dzieci pozostawione bez opieki w gabinecie. Za uszkodzenia bądź zniszczenia dokonane przez dzieci lub młodzież odpowiedzialność ponoszą rodzice, bądź ich prawni opiekunowie
-
Klient ponosi odpowiedzialność finansową za świadome uszkodzenie bądź zniszczenie wyposażenia salonu kosmetycznego
-
Salon nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy wartościowe pozostawione bez nadzoru
§2
Zasady wykonywania zabiegów kosmetycznych
-
W trakcie wykonywania zabiegu kosmetycznego Klient ma zapewnioną wyłączność uwagi kosmetyczki wykonującej zabieg
-
Usługi są przeprowadzane z użyciem materiałów jednorazowego użytku jak waciki, ręczniki papierowe w przypadku usług manicure, pedicure, patyczki i chusteczki higieniczne, rękawiczki, wata, lignina, podkładki, folie zabiegowe, klapki, bielizna jednorazowa, flizelina zabiegowa, igły, skalpele oraz sterylnych narzędzi kosmetycznych
-
Przed przystąpieniem do świadczenia usługi kosmetycznej pracownik przeprowadza z Klientem wywiad w celu ustalenia czy ze względu na stan zdrowia, przebyte choroby czy tryb życia lub inne czynniki nie zachodzą przeciwwskazania do przeprowadzenia zabiegu oraz w celu ustalenia zaleceń po-zabiegowych
-
Klienci przed rozpoczęciem zabiegu mają obowiązek powiadomienia pracownika o wszelkich dolegliwościach mogących stanowić przeciwwskazanie do przeprowadzenia zabiegu kosmetycznego (klienci są w szczególności zobowiązani do poinformowania o: chorobach układu krwionośnego, limfatycznego, neurologicznego, psychicznego, skóry, kostnego, w szczególności: o rozruszniku serca, kardiowertera, chorobach nowotworowych, stanach zapalanych w fazie ostrej, przebytej żółtaczce, zarażeniu wirusem HIV i innymi wirusami, ciąży lub okresie połogowym, posiadanych protezach, amalgamatach, metalowych implantach w ciele, przebytych udarach itd). Zatajanie chorób, schorzeń, lub odmiennych stanów skutkuje wzięciem przez Klienta na siebie odpowiedzialności za zdrowie. W przypadku zatajenia wspomnianych informacji pracownicy Salonu są zwolnieni z odpowiedzialności za ewentualne konsekwencje. Klienci zobowiązani są także do poinformowania pracownika Salonu o ewentualnym pogorszeniu swojego samopoczucia w trakcie wykonywania zabiegów
-
W razie wątpliwości co do bezpieczeństwa przeprowadzenia zabiegu pracownik ma prawo odmówić jego wykonania.
-
W przypadku zabiegów z naruszeniem ciągłości tkanki, zabiegów z użyciem aparatów mających wpływ na tkanki głębokie oraz zabiegów laserowych lub CPL klient zobowiązany jest do zapoznania się z przeciwwskazaniami oraz wydania pisemnej zgody na wykonanie zabiegu. Jeśli w trakcie wykonywania serii zabiegów, w późniejszym czasie niż dzień podpisania zgody, pojawią się przeciwwskazania do wyżej wspomnianych zabiegów, Klient zobowiązany jest do poinformowania o tym pracownika wykonującego zabieg celem wykluczenia powikłań po-zabiegowych. W razie zatajenia informacji o przeciwwskazaniach do zabiegu, gabinet nie ponosi odpowiedzialności za powikłania
-
W salonie używa się preparatów do dezynfekcji pozytywnie zaopiniowanych przez Narodowy Instytut Zdrowia-Państwowy Zakład Higieny. Narzędzia kosmetyczne wielokrotnego użytku po zabiegu poddawane są dezynfekcji i sterylizacji. Blaty i fotele dezynfekowane są środkami do dezynfekcji powierzchni o szerokim spektrum działania. Do dezynfekcji dłoni stosowane są preparaty do dezynfekcji skóry
-
Pracownicy salonu kosmetycznego są zobowiązani do przeprowadzania zabiegu zgodnie z obowiązującymi procedurami, przy użyciu odpowiednich do zabiegu materiałów które zachowują świeżość na podstawie dat przydatności do użycia podawanych przez producentów, w odpowiednim do zabiegu czasie a także po uprzednich szkoleniach praktycznych i przygotowaniu merytorycznym
§3
Ceny i rabaty
-
Za wykonane usługi obowiązują ceny według cennika dostępnego w gabinecie oraz na stronie internetowej salonu. Ceny usług według cennika ustalone są na podstawie kosztów zużycia materiałów, stopnia trudności i odpowiedzialności oraz za odpowiedni czas wykonywania usługi. Przedłużenie czasu trwania usługi ze względu na spóźnienie klienta ponad 15 min lub specjalne wymagania klienta nieprzewidziane w planie przebiegu usługi ze względu na jej charakter, skutkują podwyższeniem ceny usługi o 40zł za każde dodatkowe 30 min.
-
MNE Solon & Spa r zastrzega sobie zmianę cen, o czym informuje klientów poprzez stronę internetową i bezpośrednio w recepcji salonu
-
W gabinecie wprowadzane są cyklicznie usługi promocyjne podawane do wiadomości poprzez stronę WWW/ mailing oraz osobiście. Promocje obowiązują w czasie podawanym w przygotowanych ofertach. Salon prowadzi również sprzedaż produktów promocyjnych, sprzedaż ta prowadzona jest do wyczerpania zapasów
-
Z usługi kosmetycznej można skorzystać „płacąc” podarowanym „Zaproszeniem na usługę” lub kuponami wystawionymi przez MNE Solon & Spa. Na zaproszenia i kupony nie przysługują rabaty. W ramach „Zaproszenia” mogą być wykonywane konkretne usługi o wartości zaproszenia. Klient posiadający zaproszenie ma możliwość zamiany usługi na którą zostało wystawione zaproszenie o tej samej wartości lub za ew. dopłatą. Salon nie zwraca różnicy, jeśli zamieniona usługa jest o mniejszej wartości. Kupony o wartości 50 zł: klient płacący kuponem musi liczyć się koniecznością wykorzystania całej kwoty 50zł .
§4
Zapisy na usługi
-
Klienci mają możliwość zarezerwowania usługi bezpośrednio w recepcji salonu w godz: pn – pt 8.00 – 18.00, Sb 10.00 – 15.00. lub telefonicznie na nr: 91 38 73 460. Czasowe zmiany w godzinach rezerwacji mogą wynikać z urlopów lub niedyspozycji pracowników recepcji. Jest możliwość rezerwacji online przez naszą stronę www.mne.com.pl W razie nieodebrania telefonów przeznaczonych do rezerwacji usługi, personel salonu dokłada wszelkich starań aby oddzwonić do Klientów w pierwszym możliwym terminie
-
W dniu wizyty w salonie, przypominamy o wizycie za pomocą wiadomości sms w której podaje godzinę przyjęcia. W razie rezerwacji kilku usług w danym dniu Klient otrzymuje powiadomienie na każdą z nich i zobowiązany jest do przyjścia na najwcześniejszą podaną godzinę. W razie późniejszego przybycia salon nie ponosi odpowiedzialności za anulowanie rezerwacji. Jednocześnie salon zastrzega że mogą wystąpić sytuacje niezależne od niego, jak przerwy w internecie czy awaria systemu wysyłającego wiadomości, związane z brakiem ich dostarczenia. Dlatego wysyłanie przypomnień o usłudze przy pomocy SMS nie należy traktować jako praktyki obligatoryjnej której awaria może skutkować usprawiedliwioną rezygnacją z usługi bez powiadomienia recepcji salonu
-
W razie rezygnacji z zarezerwowanej usługi Klient zobowiązany jest do wcześniejszego poinformowania o tym gabinet, lub w sytuacjach losowych w tym samym dniu. W razie braku anulowania takiej rezerwacji, kolejne zapisy na usługi nastąpią po wpłacie zadatku o wartości 50% ceny rezerwowanej usługi.
-
W razie spóźnienia na usługę Klient musi liczyć się z zaproponowaniem innej – krótszej usługi
-
W razie opóźnienia pracownika usługa będzie wykonana właściwie i we właściwym czasie. O opóźnieniu powyżej 15min recepcjonista salonu informuje telefonicznie.
-
Klient ma możliwość rezerwacji usługi do konkretnego pracownika salonu, pod warunkiem że dany pracownik został przeszkolony i wykonuje zamówioną przez niego usługę. Niemniej jednak salon zastrzega sobie prawo do zaproponowania innego pracownika bez podania przyczyny i zapisu Klienta po jego uprzedniej zgodzie do niego.
§5
Kartoteki klienta
-
Każdy Klient w trakcie pierwszego pobytu na usłudze w salonie MNE Solon & Spa jest proszony o wypełnienie karty danych Klienta, celem założenia kartoteki. Podawane dane to: imię i nazwisko, data urodzenia, telefon komórkowy, adres e-mail. Kartoteka służy do gromadzenia informacji o przebytych usługach i zakupionych towarach w salonie. Na podstawie tej rejestracji naliczany jest rabat stałego klienta, gabinet powiadamia o aktualnych promocjach oraz przypomina o zaplanowanych wizytach. Dane są przechowywane w systemie recepcyjnym SPA i nikomu nieudostępniane. Wszelkie zapisy o stanie skóry lub paznokci oraz wykonywanych zabiegach są tajne i dostępne tylko pracownikom gabinetu
-
Kupony urodzinowe. Klienci, którzy podadzą w karcie danych swoją datę urodzin oraz adres mailowy, w miesiącu urodzin otrzymają drogą mailową Urodzinowy Kupon Rabatowy, który można wykorzystać na dowolną usługę tylko w miesiącu urodzin. W tym celu należy przynieść ze sobą na usługę wydrukowany kupon i przekazać w momencie regulowania za usługę w recepcji salonu. Kupony urodzinowe nie łączą się z rabatami „stałego klienta” oraz usługami promocyjnymi
-
Klient może odmówić podawania swoich danych, wówczas nie ma możliwości skorzystania z rabatu stałego klienta oraz nie jest powiadamiany o usługach i produktach promocyjnych
§ 6
Reklamacje
-
MNE Solon & Spa gwarantuje wykonanie usług z oferty w najwyższym standardzie według wiedzy i umiejętności swoich pracowników, którzy są przygotowani do wykonywania zabiegów technicznie i merytorycznie
-
Od wadliwie wykonanej usługi klient może zgłosić reklamację, która zostanie rozpatrzona i zostaną zaproponowane rozwiązania które, jeśli wina za wadę leży po stronie salonu usatysfakcjonują Klienta. Sytuacje, kiedy salon nie ponosi odpowiedzialności: 1. brak efektów zabiegowych jeśli klient nie przeszedł nieprzerwanej serii zabiegów, która została zaproponowana w zależności od zabiegu lub stosowanego urządzenia, 2. uszczerbki na zdrowiu po zabiegu wynikłe z zatajenia schorzenia lub leków przyjmowanych przez Klienta, 3. mechaniczne uszkodzenie paznokcia, na skutek czego nastąpiło złamanie paznokcia lub odprysk lakieru, 4. niestosowanie się do zaleceń po-zabiegowych przekazanych przez personel, na skutek czego doszło do niepożądanych komplikacji, przede wszystkim nie korzystanie ze słońca po zabiegach złuszczania, lasera i CPL oraz stosowanie preparatów z filtrami UV, brak higieny po zabiegach depilacji, brak kontynuacji kuracji na wrastające paznokcie czy inne problemy stóp
-
Reklamacje związane ze stylizacją paznokci: 1. Lakier żel OPI., lakiery hybrydowe – do 3 dni od wykonania usługi obowiązuje gwarancja jakości (poprawki odprysków lakieru odbywają się na koszt gabinetu), 2. Żel budujący – do 5 dni od wykonania usługi poprawki od uszkodzeń niemechanicznych odbywają się na koszt gabinetu
-
Wszelkie reklamacje należy kierować na adres mailowy: salon@mne.com.pl
Postanowienia ogólne
- Organizatorem rezerwacji online oraz programu lojalnościowego jest:
MNE Salon & SPA - MNE Salon & Spa jest to fimra MNE Salon & Spa Monika Nowakowska z siedzibą al. Tysiąclecia 26, 72-330 Mrzeżyno, NIP: 857-171-03-60
- Program lojalnościowy jest to działanie Organizatora mające na celu nagradzanie lojalności klientów oraz ich aktywności na rzecz promocji usług Organizatora oraz na warunkach określonych w Regulaminie. Zwany również Programem.
- Rejestracja online jest to możliwość zarejestrowania się użytkownika na wybraną usługę, która znajduje się w ofercie MNE Salon & Spa
- Regulamin to niniejszy dokument określający zasady, zakres i warunki uczestnictwa w Programie Lojalnościowym oferowanym przez Organizatora.
- Uczestnikiem programu może być każda osoba lub podmiot posiadający zdolność prawną i przynajmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, który bierze udział w Programie Lojalnościowym.
- Konto Uczestnika jest to indywidualne konto w aplikacji programu, na którym rejestrowane są wszystkie transakcje, powodujące naliczanie lub odliczanie punktów, gromadzonych przez uczestnika w ramach Programu.
- Uczestnik jest to osoba, która przystąpiła do Programu na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie.
- Liczba Punktów oznacza ilość zgromadzonych przez uczestnika punktów.
- Nagrodą jest usługa, produkt lub inne świadczenie, które Organizator umieścił w katalogu nagród oraz na które można wymieniać zgromadzone w Programie punkty.
Uczestnictwo
- Przystąpienie do Programu następuje poprzez zgłoszenie Organizatorowi chęci uczestnictwa w programie, akceptację Regulaminu oraz aktywowanie Konta Uczestnika przez Organizatora. Zgłoszenie chęci uczestnictwa w programie może mieć formę ustną, pisemną lub elektroniczną.
- Uczestnik Programu otrzyma drogą elektroniczną potwierdzenie przystąpienia do Programu lojalnościowego.
- Organizator ma prawo nadać swojemu klientowi status Uczestnika Programu. W takim przypadku organizator ma obowiązek zapewnić uczestnikowi możliwość zapoznania się z Regulaminem Programu oraz możliwość rezygnacji z uczestnictwa w Programie. Dodatkowo podczas najbliższej wizyty Uczestnika w siedzibie Organizatora, Organizator ma obowiązek upewnić się, że Uczestnik wyraża zgodę na uczestnictwo w Programie.
- Uczestnik ma prawo w dowolnej chwili zarządzać od Organizatora, wykreślenia go z listy uczestników Programu oraz zamknięcie jego Konta Uczestnika.
- Uczestnik Programu może brać udział w Programie tylko osobiście a jego uczestnictwo nie podlega przeniesieniu na inne osoby.
- Każdy Uczestnik może mieć tylko jedno konto w Programie lojalnościowym prowadzonym przez Organizatora.
- Uczestnik programu może sprawdzić swój Stan Konta w siedzibie Organizatora lub na swoim Koncie Uczestnika.
Zasady rejestracji online
- Każdy zarejestrowany użytkownik ma prawo do rejestracji wizyty online po ówczesnym kontakcie z Recepcją salonu kosmetycznego i aktywacji usługi przez pracownika MNE Salon & Spa
- Po 3 rejestracjach online które nie odbyły ( bez wcześniejszej rezygnacji z usługi) organizator ma prawo do zablokowanie rejestracji online u danego użytkownika.
- Anulowanie wizyty online jest możliwe minimalnie 12 godzin przed wizytą. Po tym czasie jest możliwość anulowania wizyty telefonicznie lub osobiście.
Zasady przyznawania punktów
- Lista premiowanych aktywności wraz z liczbą punktów za nie przysługujących wynosi 7 punktów za każdą wydaną złotówkę.
- Punkty gromadzone za premiowane aktywności ewidencjonowane są na indywidualnym Koncie Uczestnika.
- Uczestnik jest na bieżąco informowany o zmianach Stanu Konta na swoim koncie w panelu użytkownika. Dodatkowo Uczestnik może sprawdzać historię zmian Stanu Konta na swoim Koncie Uczestnika.
- Punkty programu mogą być naliczane tylko jeden raz za każdą transakcję.
- W ramach konkursów oraz działań promocyjnych Uczestnikom mogą być przyznane dodatkowe punkty lub nagrody dodatkowe, na zasadach określonych odrębnie dla prowadzonych okresowo akcji.
- Organizator ma prawo skorygować Stan Konta Uczestnika, w szczególności jeśli punkty zostały przyznane nieprawidłowo, jednakże jest zobowiązany poinformować o tym fakcie Uczestnika Programu.
- Punkty gromadzone na Koncie Uczestnika nie podlegają zamianie na pieniądze, nie mogą być przedmiotem sprzedaży, ani przekazania osobie trzeciej.
Zasady wymiany punktów na nagrody
- Zebrane w Programie punkty Uczestnik może wymieniać na nagrody.
- Lista nagród wraz z ilością punktów znajduję się w panelu użytkownika.
- Nagrody należy odbierać w siedzibie Organizatora.
- Uczestnik powinien zgłosić Organizatorowi chęć odbioru nagrody, minimum na 48 godzin przed planowanym terminem odbioru. Brak zgłoszenia we wskazanym terminie może skutkować niedostępnością danej nagrody w siedzibie Organizatora.
- Zgłoszenia chęci odbioru nagrody można dokonać za pośrednictwem Konta Uczestnika, telefonicznie lub drogą elektroniczną.
- Odebranie nagrody skutkuje zmniejszeniem Stanu Konta Uczestnika o ilość punktów niezbędnych do odebrania wybranej nagrody.
- Organizator ma prawo poprosić Uczestnika o pisemne potwierdzenie odbioru nagrody w chwili jej wydania.
- Każdorazowe odebranie nagrody wiąże się z koniecznością wniesienia przez Uczestnika opłaty manipulacyjnej w wysokości 1 PLN brutto.
Polityka prywatności
- Każdy uczestnik ma możliwość wglądu i aktualizacji danych osobowych dotyczących jego osoby. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w programie, dane osobowe uczestnika są usuwane.
- Administratorem danych osobowych uczestników Programu jest Organizator.
- Uczestnik Programu Lojalnościowego wyraża zgodę na otrzymywanie informacji o zmianie Stanu Konta, możliwości zdobycia dodatkowych punktów, zaproszeń do wystawienia komentarza oraz innych wiadomości ściśle związanych z uczestnictwem w Programie.
- Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przekazanych Organizatorowi w celach reklamowych i marketingowych. Uczestnik wyraża jednocześnie zgodę na otrzymywanie ofert handlowych oraz korespondencji drogą elektroniczną (na adres poczty elektronicznej lub sms – em). Dane osobowe Uczestnika są chronione zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r., tekst jednolity: Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204).
- Uczestnik ma prawo zarządzać od Organizatora zaprzestania przetwarzania jego danych osobowych w celach marketingowych, w szczególności zaprzestania wysyłania wiadomości handlowych.
Postanowienia końcowe
- W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości w naliczaniu punktów, uczestnik ma prawo do złożenia reklamacji drogą mailową na wskazany na Koncie Uczestnika adres email. Reklamacja powinna być rozpatrzona w terminie 14 dni.
- Organizator ma prawo do zakończenia Programu w dowolnym momencie, poprzez ogłoszenie na swojej stronie internetowej. W ogłoszeniu zostanie podany termin zakończenia Programu, z wyprzedzeniem nie krótszym niż 14 dni.
- Regulamin może być zmieniony w dowolnym momencie, poprzez umieszczenie na stronie internetowej Organizatora nowej wersji regulaminu lub indywidualne powiadomienie każdego Uczestnika drogą elektroniczną pod wskazanym w Koncie Uczestnika adresem email. Jeśli Uczestnik w ciągu 14 dni od ogłoszenia zmian nie zgłosi braku akceptacji przyjmuje się, że Uczestnik zmiany zaakceptował. Uczestnicy nie akceptujący zmian w Regulaminie nie będą mogli dalej korzystać z Programu jednak zgromadzone punkty będą mogli wykorzystać na dotychczasowych warunkach.
II. Indywidualne Zasady Programu Lojalnościowego Organizatora
- Organizator:
MNE Salon & SPA
z siedzibą Mrzeżynie
NIP: 857-171-03-60
e-mail: salon@mne.com.pl - Data rozpoczęcia Programu: 15.02.2015r
- Data zakończenia Programu: Bez limitu.
- Nagradzane aktywności
Organizator w ramach prowadzonego przez siebie Programu nagradza Punktami następujące Aktywności:
- Zakup usług lub towarów (Transakcja) – Każdy 1 PLN wydany na zakup usług lub towarów zostanie wynagrodzony przez Organizatora 7 pkt. (Przelicznik 1 PLN=7 pkt stanowi Standardowy Przelicznik Programu).
Data ostatniej aktualizacji: 12-05-2018 10:44
- Nagrody
Organizator w ramach prowadzonego przez siebie Programu Lojalnościowego umożliwia wymianę Punktów na następujące Nagrody Znajdującej się na stronie organizatora www.mne.com.pl
FUNKCJONOWANIA MONITORINGU WIZYJNEGO W MNE Salon & Spa
§ 1. Regulamin określa zasady funkcjonowania monitoringu wizyjnego w budynku wraz z otoczeniem budynku MNE Salon & Spa, reguły rejestracji i zapisu informacji oraz sposób zabezpieczania i udostępniania zgromadzonych danych.
§ 2. OGÓLNE POSTANOWIENIA
- MNE Salon & Spa reprezentowana przez Monikę Nowakowską w zakresie zastosowania monitoringu (wideonadzoru) kieruje się zasadą adekwatności tj.: administrator danych osobowych może pozyskiwać jedynie te dane, co do których istnieje uzasadnienie formalnoprawne ich pobierania oraz zasadą proporcjonalności tj.: doboru stosownej technologii monitoringu (wideonadzoru).
- Przed instalacją wideonadzoru przeanalizowano następujące aspekty:
- nadzór eksploatacyjny,
- bezpieczeństwo fizyczne oprogramowania jak i urządzeń systemu monitorującego,
- szkolenia personelu zajmującego się systemem monitorującym,
- zapewnienia adekwatnych środków technicznych i organizacyjnych w celu bezpiecznego przechowywania oraz archiwizacji nagrań z monitoringu.
- Regulamin funkcjonowania monitoringu wizyjnego określa:
- zasady stosowania systemu wideonadzoru,
- zakres stosowania systemu wideonadzoru,
- zasady rejestracji, zapisu oraz zabezpieczenia wideonadzoru,
- regulacje związane z udostępnieniem zapisu z monitoringu.
§ 3. PODSTAWA PRAWNA
Przesłanki umożliwiające funkcjonowanie wideonadzoru na terenie MNE Salon & Spa mają odzwierciedlenie w następujących podstawach prawnych:
- Ustawa z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 922 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2016 r. Poz. 1432 z późn. zm.).
§ 4. CEL ZASTOSOWANIA MONITORINGU
1. Celem zastosowania systemu wideonadzoru jest zapewnienie porządku i bezpieczeństwa mieszkańców i klientów oraz ochrony przeciwpożarowej.
§ 5. ZAKRES STOSOWANIA MONITORINGU
- System wideonadzoru składa się z następujących elementów:
- kamery rejestrujące zdarzenie,
- urządzenie rejestrujące oraz zapisujące materiał wideo na dysku twardym
- Zakres możliwie przetwarzanych informacji w powiązaniu z wizerunkiem utrwalonym na urządzeniu monitorującym jednostkę:
- Imię i nazwisko,
- Czas i miejsce zdarzenia objętego monitoringiem,
- Sposób zachowania się osób, których wizerunek utrwalono na urządzeniu rejestrującym obraz.
- Rejestracji i zapisaniu materiału wideo na urządzeniu zwanym rejestratorem z dołączonym dyskiem twardym.
- obraz
- Wideonadzór funkcjonuje całodobowo, a zapis z monitoringu przechowywany jest na elektronicznym nośniku przez okres 30 dni. Zaznaczyć należy, że okres ten nie powinien być dłuższy niż 30 dni, chyba, że zajdzie uzasadniona konieczność przechowywania zapisu z monitoringu dla celów dowodowych w zakresie postępowania przygotowawczego prowadzonego przez stosowne organy.
- Udostępnianie kopii zapisów z systemu monitoringu odbywa się na zasadach ściśle określonych w przepisach prawa.
§ 6. MIEJSCA STOSOWANIA MONITORINGU
Miejsca objęte monitoringiem:
- klatka schodowa,
- drzwi wejściowe główne oraz poboczne (liczba kamer 1),
- korytarze wewnątrz budynku (liczba kamer 1)
- Poczekalnia (liczba kamer 2)
§ 7. OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
- Obowiązek informacyjny względem osób, których dane osobowe zostały pozyskane za pomocą wideonadzoru, jest spełniany względem tych osób za pomocą tablic informujących o zainstalowanym monitoringu. Tablice są zamieszczone w miejscu widocznym. Dodatkowo, zamieszcza się graficzny znak informujący o stosowaniu wideonadzoru w obszarze jej siedziby oraz na tablicy ogłoszeń „klauzulę informacyjną”.
- Osoby przebywające na terenie objętym monitoringiem wyrażają jednocześnie zgodę na przetwarzanie ich wizerunku oraz wykonywanych czynności/zachowań, które zostaną zarejestrowane przez kamery systemu monitorującego.
- Biorąc pod uwagę art. 47 Konstytucji RP, który stanowi, iż każdy ma prawo do ochrony prawnej życia prywatnego, rodzinnego, czci i dobrego imienia oraz do decydowania o swoim życiu osobistym, przedsiębiorstwo stosuje wideonadzór z uwzględnieniem poszanowania prawa do prywatności pracowników. Pracodawca ma obowiązek informacyjny również względem pracowników zatrudnionych w instytucji, w ramach której stosuje się urządzenia monitorujące.
§ 8. UDOSTĘPNIANIE ZAPISU z MONITORINGU OBIEKTU
- Osobami upoważnionymi do obserwowania obrazu są:
- ADO – Monika Nowakowska
- IOD – Marcin Nowakowski
- Udostępnianie kopii zapisów z systemu monitoringu odbywa się na zasadach ściśle określonych w przepisach prawa.
§ 9. OKRES OBOWIĄZYWANIA
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 25 maja 2018 roku.